Gezi Direnişi’nde yaşamını yitirenlerin yakınları Adalet Yürüyüşünde .!

Gezi Direnişi'nde yaşamını yitiren Ali İsmail Korkmaz, Ethem Sarısülük, Ahmet Atakan ve Berkin Elvan'ın aileleri, CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun adalet nöbetine katıldı. Kortejde Kılıçdaroğlu ile Ali İsmail Korkmaz'in annesi Emel Korkmaz, babası Şahap Korkmaz ve ağabeyi Gürkan Korkmaz; Ahmet Atakan'ın annesi Emsal Atakan, Berkin Elvan'ın babası Sami Elvan, Ethem Sarısülük'ün kardeşi İkrar Sarısülük ve Gezi'de yaralanan Okan Göçer yürüdü. Çocukları için adalet isteyen aileler şunları söyledi:

-Emel Korkmaz: Bir adalet için buradayız. Adaletin sağlanması, bu ülkeye adaletin gelmesi için buradayız. Adalet herkese lazım olacak, sadece bize değil. Biz; 4 yıldır, oğlumun katledildiği günden beri adalet sağlansın diye mücadele ediyoruz, mücadelemize devam edeceğiz. Bu adalet arayışı bizimle başlamadı, yıllardan beri bu arayış var ve hala sağlanamadı. Bir gün adaletin geleceğini inanıyorum. İnşallah gelecek. Ama başka canların yanmasını istemiyoruz.

-Şahap Korkmaz: Ali İsmail burada olmak isterdi. Hayatta olsaydı kesinlikle burada olurdu. Çünkü o duyarlıydı ve duramazdı yerinde. Kimseye bir zararı yoktu. Kendisine saldırıldığında bile uzaklaşmaya çalışmaktan başka bir şey yapmamıştı. Bugün burada Ali İsmail'i temsil ediyorum. Biz adaleti, eşitliği arıyoruz. Ama görüyoruz ki bu iktidar adaletten, eşitlikten korkuyor. Çünkü ülkeyi bir yalanla yönetiyorlar. Hep baskı ve şiddetten yanalar.

-Emsal Atakan: Yürüyüşte olan herkesi saygı ve sevgiyle selamlıyorum. Burada şu ana kadar belki 50 bin kişi yürüdü. Herkes adalet istiyor. Aslında bu ülkede milyonlar adalet istiyor ama çoğu insan korkuyor ve sesini çıkaramıyor. Adalet herkese lazım olacak. Ben Hatay'dan geldim. Gezi şehidi Ahmet Atakan'ın annesiyim. Benim oğlum 4 yıl önce katledildi ve hala benim oğlum için soruşturma bile açılmazken ben Anneler Günü'nde Semih ve Nuriye'nin sesi olabilmek için başka ölümler yaşanmasın diye o gün sembolik olarak çocuklarımın yanında olmak istedim. Bana soruşturma açıldı, Emel Anne'ye soruşturma açıldı. Yazıklar olsun diyorum onlara. Elbet bir gün adalet bize soruşturma açanlara da lazım olacak, merak etmesinler. Yargı bir gün onları da çağıracak. Çünkü gerçekten bu ülkede adalet yok. Adalet sadece zenginlerin. Şimdiye kadar hep fakir fukaranın çocukları katledildi. Zengin çocuklara, zengin çocukların ailelerini hiçbir şey olmuyor. Ama bu düzen böyle gitmeyecek. Biz yılmayacağız, mücadelemizi vereceğiz ve sonuna kadar direneceğiz. Adalet gelecek bu ülkeye. Barış ve huzur olacak. Ben gerçekten o kadar çok üzülüyorm ki her Allah'ın günü gençlerimizin, askerlerimizin, pırıl pırıl yetiştirdiğimiz evlatlarımızın acı haberleri geliyor. Yeter artık. Artık akan kan dursun diye biz bugün Adalet Yürüyüşü'ndeyiz.


-Gülsüm Elvan: Ben dört yıldır adalet arıyorum. Bir türlü bulamadım. Mahkemelere bizi kaile almıyor. Savcılara 'Adalet ne zaman bizden yana olacak' diye sordum. Bana 'Bilmiyorum' dedi. Onlar bilmiyorsa kim bilir? 6 Temmuz'da duruşma var. Oğlum için yürüyorum. Aynı zamanda şu an KHK ile işinden olan ve hapishanede açlık grevi yapan Nuriye Gülmen ve Semih Özakça için de buradayım. Onlara bir kulak versin yetkililer, ölüyorlar, duyun. Bizler ekonomik olarak bir gücümüz, lüksümüz yok. Kimsenin ekmeği elinden alınmasın diye buradayım.


RSS Feed

halkinbirligigncelhaber

IFTTT
Blogger tarafından desteklenmektedir.