Öğretmenler AKP’ye karne verdi: Gericilik 10, Bilimsellik 0..!

Sultanahmet Meydanı'nda bir araya gelen Eğitim Sen üyeleri, İl Milli Eğitim Müdürlüğüne yürüyüş gerçekleştirerek, AKP'nin 2016-2017 yılına ait karnesini bina önüne bıraktı. Sultanahmet Meydan'ında toplanan emekçiler "Karanlığa teslim olmayacağız", "KHK'ler gidecek biz kalacağız", "Laik, bilimsel, parasız eğitim istiyoruz", "Yaşatacağız, biz kazanacağız" dövizleri taşıdı, sık sık "AKP'nin memuru olmacağız", "Nuriye, Semih yalnız değildir", "İşimizi geri istiyoruz" sloganları attı.

'ÇOCUKLARA KIYDINIZ EFENDİLER'

İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde ilk sözü ihraç edilen Eğitim Sen üyesi Filiz Soylu aldı. Soylu, "Bugün öğretmenliğe başladığım yıldan itibaren ilk defa öğrencilerime karnelerini dağıtamadım. Çünkü meslekten ihraç edildim. Parasız, laik, bilimsel, anadilde eğitim isteyen öğretmenlere yani bizlere düşmandınız. Oysa bunlar evrensel değerlerdi. Bizse saldırganlıkta, düşmanlıkta sınır tanımadınız da o yavrulardan, öğrencilerden ne istediniz? Asıl onları yaşamdan ihraç ettiniz. Çocuklara kıydınız efendiler" diye konuştu. Soylu sözlerine şöyle devam etti: "Ne güzel olacaktı, ellerinde barış güvercini olan birbirini boğazlamayan çocuklar boy verecekti. Çaldınız efendiler, çocukların emeklerini çaldınız. Yaktınız efendiler, okulsuz bıraktığınız yoksul köylülerin çocuklarını yurt diye, okul diye götürüp cemaatlerin toplanma kamplarına kapattınız. Bir de zulmünüz duyulmasın diye yangın merdivenlerini dahi kilitlediniz. Kızlarımızı yaktınız efendiler. Geri döneceğiz ve bunca kıydığınız çocukların hesabını soracağız."

'AĞIR VE ZORLU BİR EĞİTİM DÖNEMİ'

Konuşmaların ardından hazırlanan basın açıklamasını okuyan Eğitim Sen Genel Başkanı Feray Aytekin Aydoğan, 2016-2017 eğitim öğretim yılının hukuksuzluklarla geçtiğine dikkat çekti.

Aydoğan, "Bu eğitim öğretim yılı son yılların en ağır saldırı ve tehditlerin yaşandığı özellikle 15 Temmuz darbe girişimi sonrası iktidar ve MEB eliyle başlatılan hukuksuz ihraçlar, açığa almalar, soruşturma ve sürgünlerin yaşandığı ağır ve zorlu oldu bir dönem olarak yaşanmıştır. Geçtiğimiz eğitim öğretim yılına damgasını vuran şüphesiz ülke yönetiminin ve eğitim politikalarının 15 Temmuz darbe girişimi sonrasında ilan edilen OHAL sonrasında çıkarılan KHK'ler ile düzenlenmeye başlanması olmuştur" dedi.

Siyasi iktidarın darbe fırsatçılığı yaptığını anlatan Aydoğan, bu fırsatçılığın sonucu olarak 39 bin 640 öğretmen ve akademisyenin ihraç edildiğini anımsattı. Aydoğan, "Hiçbir yargılama yapılmadan, kendini savunma hakkı bile tanımadan, tamamen idari ve sosyal tasarruflarla 40 bin 000'e yakın insanın işinden, ekmeğinden edilmesi kabul edilemez" şeklinde konuştu.

'MEB CEMAATLERE ÖZEL GÖREVLER VERMEKTEDİR'

Eğitim müfredatına yönelik bilim dışı müdahalelerin de arttığını aktaran Aydoğan; felsefe, bilim, sanat derslerin azaltıldığını belirtti. Aydoğan şunları söyledi: "Otizmli ve zihinsel engelli çocuklara yönelik zorunlu din dersi getirilmesi, okul öncesi be ilkokul öğrencilerine yönelik dini etkinliklerin, din eğitiminin Diyanet İşleri Başkanlığı eliyle açılan sıbyan mektepleri üzerinden okul öncesine hatta kreşlere kadar indirilmesi vb. uygulamalar eğitimin giderek dinselleştirilmesi açısından en çok öne çıkan uygulamalar olarak dikkat çekmiştir. MEB, iktidarın ideolojik yönelimleri doğrultusunda çalışmalar yapan Diyanet İşleri Başkanlığı başta olmak üzere vakıflarla çeşitli protokollere imza atarak eğitimi dinselleştirme sürecinde siyasi nüfuzu olan cemaatlere özel görevler vermektedir."


Açıklamalardan sonra Eğitim Sen'liler gericilik, cinsiyetçilik ve ayrımcılıkta 10 puan verdikleri AKP'nin 2016-2017 karnesini, İl Milli Eğitim Müdürlüğü önüne bıraktı


RSS Feed

halkinbirligigncelhaber

IFTTT
Blogger tarafından desteklenmektedir.