Demirtaş: Necmettin öğretmenin katledilmesini tereddütsüz kınıyorum

Öğretmen Necmettin Yılmaz'ın HPG tarafından öldürülmesini kınayan HDP Eş Genel Başkanı Demirtaş, "Bu tür cinayetlere sessiz kalınmasını kabul etmeyeceğiz" dedi.

Halkların Demokratik Partisi Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, öğretmen Necmettin Yılmaz'ın HPG tarafından öldürülmesini kınadı, ailesine başsağlığı diledi.

HDP, Demirtaş'ın tutuklu bulunduğu Edirne Cezaevi'nden ilettiği ve bugün ellerine ulaşan kınama mesajını açıkladı.

Demirtaş'ın mesajı şöyle:

"Necmettin öğretmenin katledilmesini tereddütsüz bir şekilde kınıyor, lanetliyorum. Böylesi bir vahşetin hiçbir meşru ve ahlaki gerekçesi olamaz.

"Kendisine Allah'tan rahmet, sevenlerine sabır diliyorum. Bu tür cinayetlere sessiz kalınmasını kabul etmeyeceğimizi ifade etmek istiyorum."
Ne olmuştu?

Urfa Siverek'te öğretmenlik yapan Necmettin Yılmaz, 16 Haziran 2017'de memleketi Gümüşhane'ye otomobiliyle giderken Dersim Pülümür yolu üzerinde silahlı saldırıya maruz kaldı ve kendisinden bir süre haber alınamadı.

İHD bu süreçte Yılmaz'ın ailesinin İHD Dersim Şubesine ve derneğin genel merkezine başvuru yaparak yardım talep ettiğini açıkladı.

Ardından PKK'nin silahlı kolu Halk Savunma Güçleri'nin (HPG) internet sitesinde yayınlanan duyuruda, Necmettin Yılmaz'ın öldürüldüğü iddia edildi.

Yetkililer olayı araştırdı ve 12 Temmuz'da Pülümür Çayı üzerinde öğretmen Necmettin Yılmaz'ın cenazesinin bulunduğu Tunceli Valiliğince de doğrulandı.


RSS Feed

RojavaHaber

IFTTT
Blogger tarafından desteklenmektedir.