Sendikalı işçi sayısını azaltmak için işten atmaları sürdüren AKKİM patronu, Petrol-İş üyesi işçilere kendi istekleriyle işten ayrılmaları durumunda tazminatlarını ödeme teklifinde bulunuyor. Bu teklifi kabul etmeyen işçilerin ise sosyal medya paylaşımları dahil olmak üzere herhangi bir gerekçe gösterilerek tazminatsız işlerine son veriliyor. İstanbul Hadımköy'de kurulu olan kimyasal fabrikasından atılan işçi sayısı 50'yi geçerken, bu işçilerin 30'unu baskılara dayanamayarak ayrılan işçiler oluşturdu.
Sosyal medya paylaşımları, işten atma gerekçesi oldu
Evrensel'den Vedat Yalvaç'ın haberine göre, sosyal medya paylaşımları gerekçe gösterilerek işten atılan işçilerden biri de Emre Yiğitoğlu. "Bana para teklif ettiler. Ben de satılık olmadığımı Facebook sayfamdan paylaştım" diyen Yiğitoğlu şöyle devam etti: "İnsan kaynakları çağırıp 'Sana tazminatını verelim işten kendi isteğinle ayrıl' dediler. Baskılara dayanamayıp kabul eden arkadaşlarımız oldu ama ben kabul etmedim. Bunun üzerine işten çıkarılanlar listesine adımı yazmışlar. Açığımı aramaya başladılar daha sonra. Sosyal medya paylaşımımda küfür ve hakaret olmamasına, üstelik yapılan paylaşım çalışma saatleri dışında olmasına rağmen paylaşım gerekçe gösterilip işten kovdular beni. Onlar da zaten ihtarname de, 'Hakaret eder gibi, tehdit eder gibi' yazmışlar. İhtarnamede yazdıkları bir diğer gerekçe ise izin almayarak işe gelmemek. Cuma günü hastaneye gitmem gerekiyordu. İzin istedim amirden, 'İzin kağıdı yok' dedi. Sonra ben gitmeyince tutanak tutmuşlar hakkımda. Allah'tan ben bunların böyle oyunlar oynayabileceğini düşünerek rapor almıştım."
İlgili: Petkim'deki TİS görüşmelerinde anlaşma imzalandı
TİS yetkisi alınmıştı
AKKİM'de çoğunluğu sağlayarak Çalışma Bakanlığına başvuran Petrol-İş Sendikası toplu sözleşme yetkisi almıştı. Patron ise karara itiraz ederek davayı Yargıtaya taşımış, işçiler patronun işçi atarak sendikanın yetkisini düşürmeyi hedeflediğine dikkat çekmişti.

RSS Feed

halkinbirligigncelhaber

IFTTT
Blogger tarafından desteklenmektedir.