İstanbul’da barış bildirisi dağıttıkları gerekçesiyle tutuklanan EMEP üyeleri serbest..!

İstanbul İkitelli'de Emek Partisi'nin (EMEP) Afrin operasyonuna karşı barış çağrısı yapan bildirisini dağıttıkları için "terör örgütü propagandası yapmak" suçlamasıyla tutuklanan 4 buçuk aylık hamile Neslihan Karyemez ile Bilal Karaman hakkında tahliye edildi. Bir sonraki duruşma 10 Temmuz 2018'e ertelendi.
İstanbul 33. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen duruşmaya sanıklar, avukatları ve sanık aileleri katıldı. Savunmalara geçilmeden önce her sanık için 3 avukat sınırlaması getirildi. İddianame okundu. Karyemez'in avukatı Mustafa Söğütlü, "Derhal beraatini talep ediyorum. Eleştiri hakkına dayalı muhalefet yapma, bir bildiride sanıkların üzerine atılan suçun oluşması imkansızdır. Bildiri dışında da delil yoktur. 4 buçuk aylık hamile olan müvekkilim ve bebeğin sağlığı tehlikededir. Çocuğun gelişimi takip edilememiştir" dedi.
Avukat Yıldız İmrek, "Emek Partisi kurulduğundan beri barış politikası gütmüştür. Siyasi partilerin siyasi faaliyetleri tartışılamaz. Ortada delilde yoktur" diye konuştu.
Sanık Neslihan Karyemez Emek Partisi üyesi olduğunu belirterek, "Partimizim hazırladığı bildiriyi halkla paylaştım. Bildiriye de baktığımızda atfedilen suçu barındırmıyor. Suç ve suç unsuru yoktur. Dolayısıyla işlediğim bir suç yoktur. Ben bildiriyi okudum. Bildiri 'izin vermeyelim' başlıklı bildiridir"dedi. Karyemez'e bildiride yazılan "Afrin IŞİD'ten temizlendi" sözlerinin değerlendirilmesi istendi. Karyemez'in avukatı böyle bir sorunun mahkeme tarafından sorulamayacağını söyledi.
Bilal Karaman ise, "Yasadışı bir şey söz konusu değildir. Anayasa çerçevesinde hazırlanan bildiriler dağıtılmıştır. Bildiri parti merkezinden örgütlere gönderildi. Ben bildiriyi okudum. Bildiri içerisinde terör örgütü propagandası yapılmıyor. Siyasi bir partinin iktidara eleştirisidir" diye konuştu.
Kaynak: Evrensel

RSS Feed

halkinbirligigncelhaber

IFTTT
Blogger tarafından desteklenmektedir.