BARZANİ’DEN, TÜRKİYE VE İRAN’A KARŞI ULUSLARARASI YARDIM ÇAĞRISI

25 Eylül'de yapılması planlanan bağımsızlık referandumuna Türkiye ve İran'ın sert tepki göstermesi Kürdistan Bölgesi yönetimini endişelendiriyor. KBY Başkanı Mesud Barzani'nin Türkiye ve İran'ın referandumu engellemek amacıyla bölgeye askeri harekat düzenleme ihtimaline karşı uluslararası yardım çağrısında bulunduğu iddia ediliyor.

Suudi Arabistan' da yayınlanan Ewkaz gazetesi Kürdistan Bölgesi'nde 25 Eylül 2017 tarihinde yapılması planlanan bağımsızlık referandumuna karşı sert tavır ifade eden Türkiye ve İran'ın askeri müdahele ihtimaline karşı uluslararası yardım talebinde bulunduğunu yazdı.

Ewkaz bugün yayınladığı haberinde KBY Başkanı Mesud Barzani'nin uluslararası güçlerden yardım ve savunma istemesine gerekçe olarak Kürdistan' da yapılacak bağımsızlık referandumuna Türkiye ve İran' ın askeri müdahelesi endişesi gösteriliyor.

Referandum kararının alınması ardından Ankara ve Tahran'dan yapılan açıklamalarda, Irak'ın toprak birliğinin korunması gerektiği aksi yöndeki adımların bölge barışını tehlikeye atacağını bildirilmişti.

RSS Feed

rojnameyanewroz.net

IFTTT
Blogger tarafından desteklenmektedir.