İbrahim Kalın: Referandum Irak’ın toprak bütünlüğünü tehdit ediyor

Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın, TVNET'te katıldığı canlı yayında Türkiye ve bölgedeki gelişmeleri değerlendirdi.

BARZANİ YÖNETİMİNİN BAĞIMSIZLIK REFERANDUMU

Irak ile bizim tarihsel, dini ve siyasi ilişkilerimiz var. Bağdat, Şam ve Basra İslam ve dünya medeniyetine çok önemli düşünür ve sanatçı çıkaran bir bölge.

"IRAK'IN KODLARI İLE OYNANDI"

Irak, Körfez ve Irak işgaliyle kodları oynandı, parçalara ayrıldı. Irak'ın toprak bütünlüğü, refahı, istikrarı, bağımsızlığı bizim için çok önemli. Iraklı bütün taraflarla eşit bir ilişki içerisinde olmak için çaba sarf ettik. Sünnilerle, Şiilerle, Kürtlerle, Türkmenlerle, Araplarla iyi ilişkiler kurduk. Türkmenlerle ise akrabalık ilişkimiz var. Türkmen denince Irak'ta tek bir bölge geliyor ancak öyle değil Irak'ın her yerinde varlar. Türkmenler, Irak'ın en entegre olmuş topluluğu ancak tek bir noktada olmadıkları için bu onlara handikap olarak geri dönüyor.

"REFERANDUM IRAK'IN TOPRAK BÜTÜNLÜĞÜNÜ TEHDİT EDİYOR"

Irak Kürtleri ile bir sorunumuz yok ama referandum konusu, Irak'ın toprak bütünlüğünü tehdit ediyor. Referandum kararını kimin onaylayacağı belirsiz. Referandum yapıyorsanız, Irak Meclisi'nin bunu onaylaması gerekiyor.


RSS Feed

RojavaHaber

IFTTT
Blogger tarafından desteklenmektedir.